måndag 14 februari 2011

Det blev mörkt idag igen...

Det blev mörkt innan jag kom utanför dörren idag. Såklart. Jag är inte förvånad. På vägen till affären pratade jag med mamma som sitter i spanien med kjol på sig. Här är det nog hundra minusgrader. Minst.

Jag gillar att handla på hemköp. Den som heter smeden. Det känns som att gå på Marks&Spencers i storbritannien. Det känns som om maten är bättre där, men egentligen är det bara dyrare. Det gör inget. Inte idag. Deras carlsbergleverantör var snygg, så jag cirklade lite runt honom en stund och valde bröd lite för länge för att det skulle vara okej. Men sak samma. Jag kom ut i alla fall. Jag fick luft och jag fick handla själv. Det var längesen. Trevligt. Och dyrt.

Ikväll gör jag pizza. Och hoppas min syster kommer och hjälper mig äta upp den. I övrigt är det tvättstuga som gäller. Och jag kom just på att jag glömde köpa tvättmedel. Dumma distraherande carlsbergskille. Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar