måndag 14 februari 2011

Bag-lady

Vet ni hur svårt det är att hitta någonstans att bo? Det är fruktansvärt. Det finns inte en enda lägenhet på stadskartan. Eller, det finns. I nyfors, årby och skiftinge. Men kräsen som jag är har jag valt att inte vilja bo i...eh...ytterområdena. Varje dag går jag igenom alla fastighetsägare i stan på internet, jag ringer dem, jag tittar på blocket, jag trakasserar mina vänner... Och det går fortfarande åt helvete. Inte för att jag sitter i sjön där jag är, men när de tre månader jag räknade med plötsligt förvandlats till sju i mammas gästrum börjar jag bli lite lappsjuk. Jag saknar att ha mina egna blommor att vattna, mitt eget damm att suga upp, min egen tvättstuga, mina garderober...vardagspysslet.

Men jag vill inte rucka på mina krav, de är inte ens speciellt höga. Till våren köper jag ett tält. Jag ska bo i parken. Det går bra att komma på inflyttningsfest då. Ok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar