torsdag 3 november 2011

54 dagar kvar

Jag blir alldeles fascinerad av hur saker och ting ter sig. Förra året skrev jag ett inlägg om julen som inte alls  var särskilt sympatiskt. Nu, i år, för några veckor sedan föreslog jag för min mamma att årets julafton firas hemma hos mig. Varför inte, liksom? Jag har en ugn. Jag kan rulla köttbullar. Jag har svinmånga tomma ytor att ställa en julgran på. Sedan dess har jag gått runt och i smyg drömt lite om julpynt. Som jag inte haft sedan jag flyttade hemifrån för tio år sedan. Jag har sneglat på granar och adventsstakar och silverfärgat pynt. Idag googlade jag en massa fina grejjor. För en halvtimma sedan publicerade Sandra ett inlägg om exakt samma sak. Det är så otippat. För julpynt har verkligen inte varit min grej sedan jag var småbarn med tindrande juleljus och glittrande ögon. Men som sagt. Fascinerande. Och som alltid; Great Minds...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar