lördag 5 november 2011

Jag hittar inga rynkor

Förihellvete. De säger att jag är gammal! Att jag är tråkig och avdankad. Jag tror mest att jag har tappat livslusten. Jag har hört att folk gör det på vintern, men jag har aldrig upplevt det själv. Men i år tror jag att Det har tagit mig. Det mörka som suger både själ och hjärta ur en. Min värsta huvudvärk ligger i konflikterna jag inte reder ut, de jag inte klarar av. Jag. Orkar. Inte. Jag orkar fan inte vara bollplank längre. Jag är för gammal. Säger de. 

Det blir soffa. Än så länge. Gammeln, den jäveln. Om jag ändrar mig framåt kvällen finns det alternativ. Då klarar jag mig. Men Sandra kommer hem. Umgänge? Möjligt. Måste höra av mig till henne. Hon skulle äta chips, sade hon. DET låter lördagsnöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar