torsdag 17 november 2011

Lyxproblemen

Jag har den stora fördelen att skriva mitt eget schema. Det betyder att jag flexar lite när jag vill, ofta är ledig mitt i veckan och inte alls behöver jobba helg om jag inte vill. Nu gillar jag att jobba helg ibland, så det gör jag. Men problemet är att nu, sedan jag börjat träna på jobbets lilla gym varenda jävla dag så springer man ju inte bara på löpbandet, utan också rakt in i nya arbetsuppgifter. Jag känner mig lurad på min förmån och vill ha en ny. Typ sportbil. Eller guldsmycken. Jag vet inte, i alla fall något som värderas lika högt som mitt lyxschema. Jag har fan jobbat för det! Idag vet jag att min lediga dag blir menyskrivande. Och min enda lyx är att bestämma om jag vill göra det före eller efter tränandet. Jag har nog blivit degraderad.

Varför var det ingen som sade något?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar