fredag 11 november 2011

Satans soppa!

Det här är en skål med svampsoppa. Ingen självklarhet.
Ignorera att den är felvänd. Får fan ingen ordning på det.
Varken soppan eller bilden förresten.

Jag gör sällan soppa hemma. Fast jag tycker det är fantastiskt roligt. Och gott. Lite för att jag gillar släta soppor och inte äger någon mixer. Idag lånade jag mammas. Sade att jag skulle använda den dagligen och gick hem till min svamp. Champinjoner, trattisar, vitlök, gullök, vitt vin...ni vet, rubbet. Alltid när jag kokat ihop allting mixar jag soppan. Att det satans mixerlocket skulle lossna ingick inte alls i min plan. Sådant händer bara på tv. Att blandaren får spel och börjar spruta ingredienser över hela köket. Bänken, spisen, hela jävla golvet...och mig. Seriösa brännskador på båda armarna och bröstet. Kalla omslag och lite självömkan. Så jävla synd om mig. Moppat soppa i en kvart. 
Jag avlider.

Såhär i efterhand kan jag meddela att soppan var fantastiskt god. Det som blev kvar. Jag överväger fortfarande om det är värt de svidande kroppsdelarna och det klibbiga köket. 

Använda den dagligen...jo visst. Fanskapet skrämmer ihjäl mig. Never more.

Pff...syns ju knappt. Ni får föreställa er smärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar