söndag 13 november 2011

Det där med konflikthantering och Andra människors inflytande

Det finns människor som gör mig så irriterad. Jag skulle vilja säga "besviken", men det förutsätter att man hade några förväntningar från början. En stund blir jag så arg att jag får huvudvärk och vill storma ut ur mitt eget hem fastän jag är ensam. Sedan andas jag och inser att det inte är min förlust. Inte mitt val. Vissa borde veta bättre. Speciellt som de upprepar någon annans misstag.

Men det spelar ingen roll i slutändan. Alla får ta sina egna konsekvenser. Jag står för vad jag gör. Jag hoppas alla andra gör det också. Erkänner sin egen roll. 

Ikväll lägger jag mig och bestämmer mig för att vakna med andra ögon. Jag struntar fan i det där nu. Det får gå som det går. Det gör det ju alltid ändå...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar