onsdag 23 november 2011

Galenpannan

Jag har badat två gånger idag. Första gången var det massor med bubblor i karet och det var så varmt att huden fräste till. Jag läste några rader ur en bok och blev så trött att jag var tvungen att lägga undan den för att inte tappa den i vattnet. Så jag blundade. Och drömde om en gäst som absolut ville ha pulvermos. Som jag inte vet hur man gör. Det var mikrosömn. Kanske tre sekunder. Men jag vaknade till med sådan ångest att jag blev lätt hysterisk. Jag trodde på allvar att jag skulle somna, glida ner under vattnet och drunkna. Så funderade jag på det där, hur tråkigt det vore att dö just idag. Att det inte riktigt kändes som min tur. Att drunkna i sitt eget badkar och hittas så vore fruktansvärt. Så jag var tvungen att kliva upp. Utan att duscha. Jag vilade en stund på soffan. För att slippa drunkningsdöden. Sedan badade jag igen. Nu är jag ren. Och levande. Är ganska så nöjd med det.

Lurade Döden, den jäveln.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar