måndag 16 maj 2011

Helgen som gick tillhör det förgångna nu. Tack och lov!

Som så många gånger tidigare somnade jag på soffan. Ifrån det mesta. Och så vaknar jag när solen börjar gå ner och känner mig lite dålig. Det går över när jag känner att jag är hungrig. Det blev makaroner. Och ketchup. Som om jag vore student och det var fantastiskt gott. 

Dagen har kantats av helgens ångest. Ja, sådant där släpper inte riktigt taget om en förrän man glömmer bort det vid nästa fylla eller personen man träffat frikänt dig. Så var fallet för mig. Lördagssällskapet i dimman frikände. Lät mig gå. Sade att det var okej och att det blir en nästa gång. Jag som trodde jag var tvungen att flytta. Eller kanske skaffa mig hemlig identitet. Men hon sade att det var lugnt. Jag kan andas igen. Snälla snälla hon som sade så. Nu kan jag eventuellt koncentrera mig på jobbet imorgon. Idag gick det inte så bra. Nästa helg blir det svagdricka. 

Vad jag ljuger...det blir det ju inte alls. Men det blir definitivt inte samma mängder sprit som i helgen som gick. Icke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar