söndag 29 maj 2011

Solsidan

Jag missade hypen med Solsidan när det sändes första gången. Jag fattade aldrig grejen, när jag satt där på andra sidan havet och Facebook fylldes med Solsidan! varje onsdag klockan åtta. Eller när fan det nu sändes. Men jag kommer ihåg att jag aldrig förstod. Hur hela Sverige kunde vara så uppslukade av det där att alla var tvungen att skriva om det på sin status. Om och om och om igen. Varje vecka. Vecka ut och vecka in. Jag var hemma och hälsade på en vecka. Solsidan visades. Jag drack vin på Nybrogatan. Man får ju prioritera.

Jag såg andra säsongen. Då bodde jag i Sverige igen. Och det var roligt. Jag vet inte om jag någonsin skrev det på Facebook men jag gör det i alla fall baklänges. Andra säsongen först. Och nu kör jag hype-säsongen. Söndag 21.00. Då är det jag och snubbarna på Stockholms gräddhylla. 2 minuter kvar. Go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar