söndag 22 maj 2011

Själv är jag på landet inatt

Innan klockan tolv gick vi och lade oss. Jag i dubbelsängen som står i gästrummet. Det är bra så härute. Med bekvämligheterna. Middagsdeltagare nummer fyra avvek från sällskapet tidigt för en kväll på stadens gator. Inget konstigt, vi andra var gamla och trötta. Men när dörren till mitt rum (nåja, gästrummet) plötsligt knarrar och väcker mig från mycket konstig dröm om Kronprinsessans bröllop är skräcken total. Typ mördare med motorsåg. Lätt sömndrucken inser jag att det är middagsdeltagare nummer fyra som kommit tillbaka och inte bara är öldrucken utan också anser sig vara berättigad till gästrummet. Egentligen var jag för trött för att förstå varför man åker tillbaka till landet när man ändå bor på stan men det är klart, han är också gäst. Han somnade i samma sekund han kom in i rummet. Och sparkades lite. Jag ligger på soffan nu. Joråsåatte... Det är kul härute på landet! Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar