fredag 6 maj 2011

När jag ramlade med cykeln

Jag tittar på Americas Funniest Videos. Det är inte alls så roligt. Men alla andra kanaler visar ännu sämre skit, så jag tittar ändå. Det är mest folk som ramlar och slår sig. Och så vinner de pengar. Jag inser att jag hade kunnat bli rik på min stukade fot. Om någon hade filmat cykelfallet. Jag vet att det hade varit uppskattat, för det har mina vänner sagt. Om och om och om igen. De kommer aldrig någonsin låta mig glömma att jag ramlade med cykeln. Jag låter dem ha det lilla roliga. Jag förstår att de kanske inte har så mycket annat roligt för sig. De stackarna. Men OM jag blir rik på det någon dag, då ska jag dela pengarna med dem. Som uppmuntrade det hysteriskt roliga i att ramla och slå sig. De är guld. Vännerna.

Jag ramlade förresten för att jag inte ville krocka med damen som hade ett barn på sin pakethållare. Det är som att krocka med bilen för att man väjde för en kattunge. Förmildrande omständighet.

Typ. Fast kattungar är gulligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar