tisdag 5 juli 2011

Att flytta hemifrån igen.

Jag inbillar mig själv att allt som sker gör det av en anledning. Dåliga saker också. Jag tror att man ser en konsekvens eller ett resultat av allt.

Som att jag hamnade på söder. Att jag inte sökt en enda lägenhet på söder förr och heller aldrig fått någon innan idag måste fan varit meningen.

Men det är fint där borta. Det är hög mysfaktor på söder. Och Sylvia ligger där. Ännu närmare hem. Risken för ökad vinkonsumtion är hög. Jättehög. Speciellt som Sandra också bor där. Bara ett stenkast ifrån mig. Krypavstånd, isen i grogglaset kommer inte ens hinna smälta om vi springer emellan. Typ nästan så nära att vi kan göra en trådtelefon mellan våra fönster. Nästan. Det är henne jag dricker mest vin med nuförtiden. Och när jag säger mest menar jag inte oftast. Jag menar i volym. Groteska mängder blir det.

Men. 1 august. Söder.

Om inte kreditupplysningen slår mig på käften.

Annars kommer jag då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar