fredag 1 juli 2011

Bostad sökes

Ni som varit här förr vet att jag lever i hemvändar-träsket. Det vill säga vuxna barn som flyttar hem igen. Ni vet även att jag fan desperat letar efter lägenhet många av mina vakna timmar. Men det är ködagar som gäller. Har man inga sådana, eller kontakter, får man bo i Skiftinge. Och det önskar man ju ingen. Ett par gånger har lägenheter jag inbillat mig varit perfekta försvunnit framför ögonen på mig. Senast igår, faktiskt. Idag dök en ny annons upp på blocket. 20 minuter efter det lades in stod jag i hallen. På den lägenheten alltså. Som saknade balkong som jag gärna vill ha, som hade ett mindre kök än jag kunde önska, ett vardagsrum som var ganska litet och noll hissar. Ingenting som var som jag egentligen ville alltså. Men jag bor redan där. Det var hemma. Mysig, hemtrevlig, badkar och på norr. Den såg ut inuti som om den kunde ligga på söder. Ni fattar, eller hur?

Får jag inte den bryter jag ihop lite. Jag shoppar redan inredning på nätet.

Den är fan redan min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar