söndag 3 juli 2011

Vilka är det som vet allt?

Du lägger ju ut hela ditt liv på Facebook, sade kollegan när jag undrade hur han visste att jag hade tittat på lägenhet. Och sant är ju att jag skrev om det på statusen. Alldeles riktigt. Vad som lät läskigt är att enligt honom ligger hela mitt liv där. Och så funderade jag. Jag skriver ofta. Uppdaterar den där tragiska booken ofta. Skriver om mycket. Men inte allt. Det vet jag ju. Det är jag den enda som vet, tack och lov. Jag blev nästan mörkrädd när det för en sekund blixtrade framför mina ögon att jag är en öppen bok. Men så kom jag på att det finns mer. Massor. Så mycket att NI skulle bli mörkrädda om ni visste. Då känns det bättre. Jag vet att det finns en handfull människor som vet massor om mig, kanske lite för mycket, men de människorna är jag bekväma med, de FÅR veta allt. De berättar jag allt för, där finns det liksom inget utrymme för hemligheter och det är heller inte nödvändigt. De människorna är viktigast.

De som får veta mycket på Facebook, ni vet bara det jag skriver där. Inte allt. Oroa er inte. Det finns mer.

Jag hade varit jävligt platt om allt låg på en webbsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar