söndag 17 juli 2011

Helgerna är alltid förbannat korta

Spontana helger är min grej. När man planerar noll och får massor. Att jag gick till Bryggan i fredags eftermiddag med intentionen att sitta vid ett bord med min dator och en kaffe slutade med övernattning i Hållsta och djurgårdenfotboll i storstaden är imponerande. Sådant gillar jag.

Människor jag kan vara jag med, som är sig själva som flyter med, som är flexibla och avslappnade är skönt. Att den stackars konduktörskan inte uppskattade 25 glada djurgårdare på sitt tåg är ju bara att beklaga. Ramsorna var melodiösa om än inte alltid i takt och kanske varken innehållsrika, politiskt korrekta eller barnvänliga. Att hon ville kasta av gänget vid varje stopp är nästan förståeligt. Att vi kom hem utan eskort är en bedrift. Allting är en upplevelse och det man kommer levande ur är en erfarenhet. Om bilderna från kvällen och dagen varit vackra hade jag lagt ut dem. Men jag fick komplex och skiter i det. Ni får gissa. Inbilla er. Föreställ er osmickrande men skojiga bilder så blir det bra.

Tack vännerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar