måndag 11 juli 2011

Memory Lane

 Jag börjar gå igenom de få ägodelar jag faktiskt har här hemma i min mammas gästrum. Rensar ur garderoben, slänger sådant jag inte vill släpa runt på mer, packar ner saker jag inte kommer behöva de närmaste veckorna. På en hög hylla i garderoben hittade jag kartongerna jag skickade hem från Skottland med posten strax innan jag flyttade hem. Och det var så mycket saker jag glömt att jag hade, böcker jag saknat, musik jag inte hört på länge och filmer jag ärligt stulit från kombon. Jag hittade foton på mina systrar och systerson som jag hade inramade i mitt rum och kokböcker som blivit slitna i postgången. Det var som en liten julafton, en nostalgitripp. Och nu packar jag ner sakerna igen. De får följa med till nästa hem och stå framme på hyllorna och i filmställ istället för i skrynkliga paket i garderoben.

Hey, I found the stuff I used to have in Scotland, the books I read and the movies I borrowed when I moved home to Sweden again. Great, huh?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar