torsdag 14 juli 2011

Sådan som jag bara är ibland

Någon sade att om man läser min blogg regelbundet ser det ut som om det enda jag gör är dricker alkohol. Det gör jag ju såklart ibland och såhär på sommaren lite oftare än så, men faktiskt inte hela tiden. I och för sig bryr jag mig sällan om vad folk tycker, men det är ju synd att framstå som alkoholiserad när man inte är det.

Däremot finns det sällan ett stopp på mig när jag går ut. Ett glas existerar inte och allt annat än sist hem är ett nederlag. Det har också diskuterats förr. Ingen vill ju missa något. Fast man vet att det aldrig finns något att missa. Men det är så vi rullar.

Men vi har trevligt. När vi dricker vin. Eller öl. Eller vad det nu må vara. Det är 160 kalorier i ett glas vin. Det betyder att efter gårdagen måste jag fasta i tre dagar. Det är jävligt tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar