söndag 26 juni 2011

Backstabber

Om du inte var sådär skulle du kanske vara populärare! sade han och syftade på att jag säger vad jag tycker. Han menade inte allvar och meningen togs ur sitt sammanhang men det ligger ett korn av sanning bakom allt. Att jag är rak och inte ler folk i ansiktet och spottar bakom deras rygg stör tydligen. Han sade att det gör mindre ont att bli huggen i ryggen än i hjärtat och det kanske är sant. Klart att det gör mindre ont så länge man inte vet om vad folk gör när man inte ser. Jag vet inte om det är att föredra ändå. Personligen föredrar jag när folk säger till mig vad de tycker. Inte när de snackar bakom min rygg. Av mig får man mer respekt om man säger till mig att man tycker jag är värdelös istället för att låtsas motsatsen.

Men det är upp till var och en. Man blir salig på sin egen lycka, ni vet.

Synd att det finns folk som blir saliga av att hugga folk i ryggen bara.

Men bra för dem, om det funkar.

Hellre en fågel i handen än tio i skogen, vem behöver hundra falska vänner när man kan ha en äkta?

Själv kan jag räkna de jag alltid litar på till tre...kanske fyra...DET tycker jag är en bedrift.
Tjejerna är fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar