torsdag 9 juni 2011

Och jag fick regn på min födelsedag!

Först hade jag inga pengar alls och tiggde bjudvin av Camilla till kvällen. Alldeles pank var jag. Fattig som en kyrkråtta och rädd att behöva vara nykter. Och så lyfte jag på telefonen och vips så fanns skattepengarna där. Vilka fina människor det finns på skatteverket, tänk att de visste att det är min födelsedag idag. Mycket observant av dem! Nu väntar jag på att vägverket ska skicka blommor. Eller någon annan myndighet. För det är väl så det funkar.

Att fylla 27 är inte så viktigt. Min mamma har fyllt 27 år tjugosju gånger nu, så man har ju tid på sig att fira. Idag är vi jämngamla, jag och mamma. Känns ganska fint. Lite brott mot fysikens lagar, men fint.

Ikväll blir det intim middag med tjejerna. En kväll med dem är bättre än vilken födelsedag som helst.

Om vi ses på torget och jag är full, låtsas att du inte ser mig...

...jag älskar regn, förresten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar