fredag 24 juni 2011

Jag är ensam kvar i stan!

Jag överdriver inte när jag säger att jag inte såg en enda svensk på min promenad nere på stan. Förutom tjejen i kassan på hemköp där jag svängde in för att köpa chokladglass (som jag btw tänker äta upp alldeles själv) och damen i gamla stan på vägen hem var det bara jag. Helt plötsligt blir det uppenbart hur korkat det var att göra nationaldagen till en röd dag istället för midsommarafton när det är väldigt tydligt hur mycket hellre vi lämnar staden och firar med vänner och familj idag istället för den sjätte juni. Under nationaldagen är det ju fan bara en massa eländiga nynazister och vänsterextremister som härjar på stan. Det är väl för i helvete inget att fira när det är så klart att midsommar är en djupt rotad tradition hos oss?

Personligen har jag inte firat midsommar på åratal. Så egentligen bryr jag mig inte. Men det är en fin tradition. Det är mysigt att fira sommaren en hel helg och springa barfota på gräset, ha blommor i håret och äta jordgubbar, grilla, dricka iskall öl... Två somrar var jag i Skottland. Vi få svenskar som var där försökte styra midsommar men det slutade med att vi alla jobbade. Som jag gör i år. Ikväll äter jag den där chokladglassen, kollar på film och lägger mig tidigt. Nästa är tar jag ledigt.

Nu ska jag betala räkningar. Jag tänkte göra ett litet event av det och hälla upp ett glas bubbelvatten.

Woopwoop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar