söndag 5 juni 2011

Knull De Luxe

Jag förstår att vi är äldre nu. Att ämnet inte är lika hett. Att fler av oss är stadgade, skaffar barn, spiral och monogami. Men ändå. Kondom är fan svinintressant. Hur många använder det? Egentligen? De säger att vi, i Sverige, är bland de sämsta på att göra det. Att skydda oss. Och så undrar jag varför. I Eskilstuna, denna lilla metropol av inavel, har man ju förmodligen legat med halva stan rätt snabbt efter bara några helger, om man går på konceptet att den man ligger med har legat med två innan dig som har legat med två i sin tur och så vidare. Till slut måste man ju ända ha blandat baciller med varenda snubbe i rätt åldersspann    
från Stora Sundby till Ica Ekängen. Det är jävligt fascinerande. Och rätt jävla äckligt. Det är ju i och för sig ingetnting man tänker på kvart över två på lördagnatten när man blir påsatt på en parkbänk, men i alla fall. Är det för att det är asjobbigt att planera? Köpa, ha i plånboken, avbryta fummelknullet i parken för att dra på en eller för att det är jobbigt att ta upp ämnet? Fattar inte. Jag tror fan bara inte att vi tänker så långt. Det-händer-inte-mig-mentaliteten gäller inte bara våldtäkter och överfall. Klamydia? Händer inte mig. Oplanerad bäbi med främlingen från grannstan? Icke! För det händer fan inte mig. Förrän det gör det. Och då sitter man där med vårtor på snoppen och en bajsblöja i handen och undrar vad fan som hände.

Personligen håller jag på mig tills jag gift mig, men OM jag hade syndat i parken hade det inte hänt mig heller. Såklart.

Knull De Luxe. Har de koll eller? Hjälper sådant här? Får det folk att ta tag i saken eller slutar det bara med att man bloggar om det och fortsätter knulla oskyddat med främlingar?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar