lördag 25 juni 2011

När jag inte sover

Ni vet sådana där kvällar man vet att man måste sova fast man aldrig somnar? När man är svintrött klockan åtta men fortfarande är vaken 1.07. Ikväll är en sådan kväll. När ångesten kryper närmare för att man vet att 5 timmars sömn är okej men 3 kommer förstöra hela morgondagen.

Jag stirrar i taket för att inte distraheras av något annat men lyckas ändå tänka på miljoner och en saker och misslyckas med att somna om och om igen. Kan inte sluta tänka på att jag förmodligen är lite törstig. Går upp. Dricker den sista apelsinjuicen direkt ur paketet och lägger mig igen. Blir kissnödig. Åtgärdar det. Går tillbaka och lägger mig och hittar en spegel. Tänker att jag är ganska snygg i håret idag men att jag borde ha rakat benen. Vad nu det har med huvudhåret att göra, men jag antar att mitt i natten när jag borde sova verkar allting logiskt och hjärnan som desperat vill sova hindras av hjärnan som inte vill det. Jag tänker lite på snubben som undrade vad jag letar efter hos en kille och jag undrar vad han menade, vem letar? Vem letar inte? Fan vet... Jag tänker på chokladglassen jag åt och jordnötterna som var överflödiga. Efter två veckor utan mat blir det fan övermäktigt med allt skräp på en dag. Och så funderar jag på allt som händer på jobbet nästa vecka och jag gäspar så mycket att det är förunderligt att jag fortfarande är vaken. Det kan ha lite att göra med att jag sitter upp. Att jag skriver. Inte ligger ner. Inte blundar. Och jag inser att jag motarbetar mig själv så jävla hårt.

Så jävla dumt.

Och ni har precis börjat festa.

Jag sover nu. Mmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar