tisdag 7 juni 2011

Nu kan jag ju inte somna om

Fyra dagars ledighet knockade mina rutiner. Jag börjar jobba om fyra timmar men har ju sovit sedan halv ett vid lunch så det bör ju lösa sig. Men det är inte okej. Såhär ska det fan inte fungera. Somna om nu är en omöjlighet. Egentligen är jag hungrig men vägrar äta vid den här tiden på dygnet. Istället stirrar jag i taket och tänker på saker jag inte kan göra något åt. Som man bara känner sig löjlig av. Som man inte kan skriva om men borde prata om. Med Sandra, tror jag. Ni vet hur man har en vän till olika saker, olika ämnen man tar upp med varje vän. Den som förstår just det problemet bäst (som i just det här fallet inte är något riktigt problem utan bara en klump i magen). Det här är en Sandra-grej. Och hon är i Stockholm hela veckan. Fan. Jag vet att stirra-i-taket-och-tänka går över så fort jag slutar vara vaken sådana här tider, men ändå. Och som sagt, inget problem. Bara ett ventilations-ämne över ett glas vin.

2 kommentarer:

  1. Vi ventilerar i helgen. Och så kan vi prata om hur hungriga vi är....

    SvaraRadera
  2. Haha, underbart! Jag är förresten redan svinhungrig. Måste svälta för att kunna dricka vin på torsdag. Vitt vin, såklart. Fast det är inget problem egentligen...bara en sån där grej som bara du fattar. Du vet. Olika vänner till olika grejer. =)

    SvaraRadera