fredag 3 juni 2011

När Sandra städar

Det är lite jobbigt att vakna och kika in på Sandras blogg. När hon skriver att hon städat OCH ska ut och springa när klockan är bara elva och en annan nyss slagit upp ögonen och ligger dagen-efter-mosig i sängen fortfarande vill man stänga ner hennes bloggjävel lite tillfälligt. Man blir liksom lite bitter över människor som är bättre än en själv såhär på morgonkvisten. Nu måste ju jag också städa idag. Och springa. Det senare är ju föga troligt, jag nöjer mig med att gå in mina nya skor på parketten. Men annars. Dåligt samvete! Vad lat jag blev idag, helt plötsligt. Bara för att hon har städat. Jag ska ta upp detta med henne sedan. Säga att om vi ska kunna vara vänner får hon inte städa eller springa innan klockan tolv om dagarna. Bra så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar