tisdag 7 juni 2011

Spindlarna

Varje gång jag läser de där inläggen om spindlarna med fotleder som härjar i hennes lägenhet på söder kommer jag att tänka på spindlarna som härjade i mitt hus i Skottland. Eftersom britterna av någon anledning envisas med att inte isolera sina hus, varken dörrar eller fönster, kommer de jävlarna in överallt. Det är små monster, överallt, varje dag. De är till och med ludna, sådana man hittar i importlådor med frukt. Sådana som borde dödas i tullen. Det blev lite vardag därborta, man blev inte så upprörd som man blir härhemma. Jag har inte sett så stora spindlar här hemma. På evigheter. Idag har jag sett två. En i insektsfällan och en i tvättstugan. Den första resulterade i att min lillasyster vägrade röra på sig och den andra att alla mina kläder plus klädkorgar står placerade på höga bänkar nu. Jag har ingen spindelskräck. Alls. Fåglar är värre. Men det betyder inte att jag vill hitta de mångbenta små äcklena bland mina kläder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar