fredag 17 juni 2011

Flickan och svenska språket

Jag skrev nyss ett inlägg som jag avslutade med orden; ...men det här inlägget låter jag vara kvar. Nu finns det ingen delete. Jag bjuder på det. Och så raderade jag det. Inte för att jag inte menar vad jag skriver utan för att jag tyckte det var så jävla dåligt skrivet. Språkmässigt alltså. Jag försöker inte påstå att allt jag skriver håller en förbannat hög kavlitetsmässig nivå, men det flyter i alla fall. Det är inget jävla trassel och meningar som inte håller ihop. Jag måste redigera mig själv för att kunna publicera det igen. Och jag lovar att göra det. När det når upp till min egen satta standard. Det kan dröja.

Så gör jag ofta. Tycker att mina egna ord och meningar inte duger, som om min blogg blev recenserad av högt uppsatta kritiker. Inte för att ni inte är viktiga, utan för att jag inte tror att ni går runt och betygsätter svenska grammatiken i varje inlägg. Det är få gånger jag har så höga krav på mig själv, knappt på jobbet. När jag skriver finns det fan inget annat än MVG. Varje gång. VG+ kan jag stå ut med. En dålig dag.

Sandra skulle förstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar