torsdag 16 juni 2011

Jag som aldrig gillat att shoppa

Jag har precis drömshoppat för 7200:- på nätet. Jag gör så ibland. Väljer en sida, går in, klickar på allt jag vill ha men förmodligen aldrig skulle använda, lägger det i varukorgen och hisnas över summan jag skulle kunna lägga på kläder. Sedan går jag in i korgen, klickar lite till, rensar, tar bort det jag fattar inte skulle vara min grej och får ner summan till något som mitt VISA inte skulle gråta blod över. Sedan stänger jag locket på datorn och somnar. Låter sidan ligga uppe och sover på saken. Så jävla rationellt. Först drömmer jag guld och gröna skogar, går bananas och sedan vaknar jag. Blir vuxen, tar vettiga beslut. Dagen efter vill jag sällan ha samma saker som jag ville på kvällen när jag var uttråkad och köpsugen. Inser att storlekar sällan stämmer, kvaliteter är ojämna och tröjan i själva verket ful. Men just då, DÅ är det så jävla fantastiskt roligt att shoppa. Fast jag förstår att den blommiga klänningen med volanger aldrig skulle bli något annat än  eventuella gardiner.

Imorgon när jag vaknar klickar jag hem fyra vettiga plagg. Till en överkomlig peng. Och är nöjd med det. Och lite förfärad över hur vuxen jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar