måndag 27 juni 2011

Idag är det rörigare än annars hörrni

Jag erkänner att det är lite rörigt i mitt huvud just nu. Jag tror hela tiden att det är något jag har glömt att göra och så önskar jag att jag var en sån där människa som använde en filofax. Eller kalender, kanske det heter när man är över 14. Jag vet inte. Men jag önskar i alla fall att jag använde en sådan för att skriva upp saker i. Så det slapp kännas som ett litet kaos däruppe hela tiden. Idag till middagen glömde jag tillexempel sätta in ett helt bleck med kött i ugnen. Två av tre satte jag in. Och saknade därmed nio portioner kött 10 minuter efter att gästerna satt sig. Sådana saker kanske är korkade att erkänna offentligt. Blir svårt att ljuga på sitt cv då. Men, som sagt. Jag erkänner. Det löste sig ju, som det alltid gör, men för en stund var det lätt hysteriskt och en gnutta panik i det där köket. Jag fattar fan inte vad problemet är. Jag vill ha semester. Svinlänge. Och få jättemycket betalt i alla fall. Jag vill typ bo i Sagolandet. Där fungerar det så. Tror jag.

Jag gömmer mig i min handduksturban sålänge. Så blir det bättre imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar