onsdag 22 juni 2011

Sängläge

Jag slutade jobba vid tio ikväll. Och fast jag VET att det sitter folk på bargatan som jag känner gick jag hem. För att jag är vuxen. Gammal kan man säga att jag känner mig när jag gör så. Möjligheten att dricka öl fanns, men jag tog den inte. Ignorerade den. Nästan hånade den och spottade den i ansiktet när jag gick hemåt i skitiga kläder och planerade en stund i badkaret och sedan bums i säng. Där jag är nu. I sängen. Planen höll och jag tittar på bilder från den där bargatan och det är okej. Det gör fan ingenting att jag är hemma när andra ser solnedgången med ett glas rosé i handen.

Igår gick jag till bryggan vid sex för ett tidigt glas vin. Det blev sex timmar vid samma bord med mycket mer än ett glas vin. Det gjorde jag också för att jag är vuxen. För att jag kan. Och får bestämma själv.

Jävligt skönt är det hörrni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar